.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان یارانه نان به مازندران
میزان حمایت دولت در بخش یارانه نان در مازندران ۲ هزار میلیارد تومان در سال است.

به گزارش شمال نیوز، عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با مهم و استراتژیک خواندن تامین گندم، آرد و نان در خدمات رسانی به شهروندان استان، گفت: میزان حمایت دولت در بخش یارانه نان در استان ۲ هزار میلیارد تومان در سال است.

او با بیان اینکه ماهانه بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان یارانه به بخش نان اختصاص می‌یابد، افزود: همه دستگاه‌های متولی در نظارت و استفاده مطلوب و بهره مندی شهروندان از خدمات دهی و جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب از یارانه موجود مکلف هستند و اهتمام ویژه همه بخش‌ها در نظارت بر فرایند و چرخه خرید تا تبدیل و تهیه نان را امری اجتناب ناپذیر خواند.

وفائی نژاد با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون علیرغم رشد چندین برابری قیمت خرید تضمینی گندم، قیمت فروش گندم به کارخانجات ثابت نگه داشته شده تا حداقل تغییرات را در قیمت نان شاهد باشیم، گفت: درخواست‌های مکرری پارسال از اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی مبنی بر تغییر و اصلاح و به عبارتی واقعی شدن قیمت‌ها را داشتیم که مراتب به کمیته‌های تخصصی ارسال شده تا پس از بررسی و آنالیز قیمت تمام شده جمع بندی به کارگروه استان جهت تصمیم گیری ارسال شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: حدود ۲۵ درصد قیمت نان مربوط به قیمت آرد است.

او با بیان اینکه ۱۶ مولفه در قیمت نان تاثیرگذار است، گفت: این ۱۶ آیتم در افزایش خدمات مربوط به نان نقش به سزایی دارد و صرفه و توجیه اقتصادی نانوایان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وفائی نژاد با بیان اینکه احترام و رعایت حقوق شهروندان و نگاه حمایتی از اقشار مختلف جامعه یک اصل اساسی برای تصمیم سازان است، افزود: بررسی و بازنگری حقوق خبازان نیز با توجه به شرایط اقتصادی جامعه مورد تاکید همه مسئولین و مردم شریف است.

دبیر کارگروه آرد و نان استان توجه و بازنگری در اصلاح قیمت نان و واقعی سازی نرخ آن را یک امر ضروری دانست و گفت: اصلاح قیمت نان می‌تواند از جهاتی موجبات تامین حقوق مصرف کنندگان را با ارتقای کیفیت نان، جلوگیری از تعطیلی خودسرانه واحد‌های خبازی و سهولت تهیه نان برای شهروندان با مراجعه به نزدیک‌ترین مراکز تولید نان و همچنین کاهش صف‌های انتظار خرید، به همراه آیتم‌های دیگری همچون افزایش زمان پخت نان، متناسب سازی وزن چانه و بهبود حجم نان مصرفی و حتی کاهش فروش آرد و حذف دلالان از چرخه نان را به همراه داشته باشد.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.